Metoda INT ™
Nauczanie intuicyjne (metoda INT™) opiera się na podstawach naukowych, najnowszych odkryciach oraz technikach, które pozwalają lepiej wykorzystać potencjał ludzkiego mózgu. Bazuje na narzędziach coachingowych i NLP oraz ponad 20 latach doświadczenia zawodowego w przekazywaniu wiedzy językowej, pracy w biznesie a także rozwoju osobistym i duchowym.
Czy nie sądzisz, że w dzisiejszych czasach coraz trudniej jest nauczyć się języka obcego w sposób tradycyjny?
Dlaczego? Bo nie uwzględnia on specyficznych zmian, jakie zaszły w naszym stylu życia na przestrzeni ostatnich 30 lat. A te zmiany to:
- zwiększające się tempo życia, które często pozostawia nam przestrzeń i czas tylko na rzeczy dla nas najważniejsze,
- stres i pośpiech oraz tzw. multitasking, czyli wykonywanie od najmłodszych lat kilku czynności jednocześnie, co powoduje pogoń myśli i uniemożliwia skupienie,
- przeciążenie nadmiarem bodźców i informacji, które spowodowało utratę naturalnej umiejętności zapamiętywania przez mózg.
Jaka jest, więc dzisiaj skuteczna metoda nauki angielskiego?
Taka, która traktuje człowieka całościowo, czyli holistycznie. A oto korzyści jakie daje holistyczna metoda nauki języka angielskiego:
- sprawia przyjemność i angażuje (duch),
- jest przyjazna dla uczącego się (uwzględnia jego potrzeby emocjonalne, zainteresowania, styl życia oraz możliwości, co sprawia, że jest elastyczna) (ciało),
- zawiera elementy skupiające uwagę i relaksujące (zwiększająca się ilość bodźców w życiu codziennym uniemożliwia lub utrudnia skoncentrowanie się na języku, tymczasem specjalne techniki pozwalają na optymalne wykorzystanie czasu zajęć) (umysł).
Znaczenie fal mózgowych dla przyswajania wiedzy
Nauka języka angielskiego metodą INT™ aktywizuje mózg i optymalizuje wykorzystanie twojego czasu na lekcji
Być może nie wiesz, że aktywność mózgu polega na generowaniu fal mózgowych. Fale te zmieniają się w zależności od czynności, którą wykonujesz.
Wyróżniamy 5 rodzajów fal mózgowych: Delta, Theta, Alfa, Beta i Gamma. Mają one różne częstotliwości, od zera do 60 Hertzów. Jak widać na zapisie EEG obraz tych poszczególnych fal znacznie się różni. Podobnie różnią się ich funkcje.
Aby szybko nauczyć się nowego języka, najbardziej potrzebne są fale Alfa, charakterystyczne dla stanu relaksu i odprężenia.
Niestety, zestresowany, współczesny mózg emituje tych fal coraz mniej, a jak wynika z badań, u niektórych, z powodu nagminnego stresu i pośpiechu fale te prawie całkowicie zanikły!
Szczęśliwie pożądany stan mózgu można wywołać inaczej. W metodzie nauczanie intuicyjne wykorzystuje się do tego odpowiednią muzykę, techniki relaksacyjne i wizualizacyjne oraz narzędzia NLP (programowanie neurolingwistyczne).
Dzięki temu możesz skupić się od początku zajęć i nie tracisz cennego czasu, który przy innej metodzie może być całkowicie stracony.
Metoda INT™ wychodzi naprzeciw potrzebom dzisiejszych czasów i pozwala nauczyć się języka szybciej, bezstresowo i skutecznie.
Jak sama nazwa wskazuje, nauczanie intuicyjne języka angielskiego (metoda INT™)opiera się w dużym stopniu oprócz wiedzy na intuicji i wyczuciu lektora. Rola lektora w alternatywnej metodzie nauki języka angielskiego polega na zbadaniu, przeanalizowaniu, wyczuciu i usystematyzowaniu potrzeb ucznia. W dzisiejszym świecie odwrotnie niż w dawnych cywilizacjach rola intuicji i umiejętności miękkich nie jest doceniana. Tymczasem wielokrotnie, przy standardowych metodach nauki ich lekceważenie potrafi sprawić, że nauka kończy się frustracją i poczuciem klęski.
Każdy z nas ma swój własny, najbardziej skuteczny styl przyswajania wiedzy. Przypomnij sobie, czy w twoim życiu było coś co poznawałeś/-aś z wypiekami na twarzy? Co wtedy robiłeś/-aś? Chodziłeś/-aś po pokoju i powtarzałeś/-aś na głos? Mówiłeś/-aś do siebie w myślach? Nagrywałeś/-aś się i odsłuchiwałeś/-aś? Czy przepisywałeś/-aś część książki i w ten sposób się uczyłeś/-aś?
Gdy podzielisz się z nami tą informacją, będziemy w stanie powiedzieć Ci, jaki jest Twój najskuteczniejszy styl nauki. Z reguły korzystamy z kilku stylów i mamy przewagę jednego z nich.
Mózg to bardzo silny kontroler. Służy nam to, gdy pilnuje byśmy nie popełniali głupstw lub bronili się, gdy pojawi się zagrożenie. Problem pojawia się wtedy, gdy poprzez emocje typu strach, obawy, a w konsekwencji paraliż przed mówieniem – zaczyna działać na naszą niekorzyść.
Wielu naszych uczniów mających opory przed mówieniem w języku obcym miało włączony mechanizm obawy i strachu z powodu jakiegoś nieuświadamianego przeżycia, najczęściej z okresu szkoły. Przykładem takiej sytuacji może być lekcja, podczas której uczeń wypowiada się w języku obcym popełniając błąd, a koledzy z klasy go wyśmiewają.
Najlepszą wizytówką dla Szkoły Językowej VSchool są opinie naszych uczniów. Przeczytaj jak oceniają naukę w naszej szkole.